Förbundsråd 2014 Utskicket16 januari 2014 14.02 av Lady Yuna

OBS ~ DEADLINE 17/2 måste hållas ~ OBS



Hej på er alla föreningar!


Det har nu blivit dags att börja tänka på årets förbundsråd och all redovisning som skall in till dess.


* För att vi skall kunna ordna klart en budget så MÅSTE era redovisningar vara uppladdade senast 17/2 i föreningsportalen.

* Detsamma gäller inrapporteringen av ombuden till förbundsrådet, dessa måste inkomma med namn OCH adress, telefon samt om de skall övernatta
och i så fall hur många nätter. Detta för att vi skall hinna bli klara med bokning av vandrarhemmet och beräkning av maten.


Som ni minns blev det lite förändringar kring antalet ombudsplatser så här kommer en påminnelse om hur dessa fördelas:



50§ Förbundsrådsombud och ersättare för förbundsrådsombud väljs av
medlemsföreningarna. Till grund för medlemsförenings röstetal samt antal
förbundsombud ligger högsta föreningsmedlemsantal 1/1 - 31/12 året före det
ordinarie förbundsrådet. Förening erhåller antal förbundsombudsplatser avhängigt
av röstande medlemsförenings storlek:
*Fem till och med tvåhundra (5-200) föreningsmedlemmar ger en (1) plats.
*Tvåhundraen (201) eller fler föreningsmedlemmar ger tre (3) platser.


 


Varje förening får, precis som innan, ta med sig en tjej utöver sitt ombud.


 


* De föreningar som ökat sitt medlemsantal med 50 och fler medlemmar ombeds att kontakta kansliet direkt, detta för att vi skall hinna beräkna budgeten.


Alla dokument har sänts ut till era respektive kontaktpersoner och finns även att hämta här på sidan under filarkivet.
Där finns också en manual för hur ni manuellt laddar upp informationen i föreningsportalen.


 


Vid frågor kontaktar ni oss på kansliet:


 


Alexandra Orellana, alexandra@goodgame.se, 0736 440883
Petra Schulze, petra@goodgame.se, 0736 440887
Annelie Persson, annelie.persson@goodgame.se, 0736 440882


 


OBS ~ DEADLINE 17/2 måste hållas ~ OBS

2014-02-13 11:33

Lady Yuna

Hej på er alla.
Jag finner att ett litet förtydligande är på sin plats här.
1) Verksamhetsberättelsen skall laddas upp under dokument MEN byt år till 2013 högst upp i mitten så finner ni rätt plats för detta dokument.
2) Om ni fyllt i verksamhetsberättelsen och årsmötesprotokollet (mallarna) korrekt så finns verksamhetsplanen och ekonomisk berättelse på plats tillsammans med revisorns utlåtande och då behöver ni INTE ladda upp dessa separat.
3) Se till att ladda upp era medlemslistor så vi kan beräkna budget och antal ombudsplatser, korrigera eventuella fel i listan. OBS: systemet reagerar även på om en apostrof saknas, t.ex. Andre som egentligen skall skrivas André etc.
4) Maila in era ombud med namn, adress, mobilnummer, antal övernattningar och ev. allergier till:
petra@goodgame.se och/eller alexandra@goodgame.se direkt. vår deadline för bokning av boendet rinner snart ut.
Är ombudet under 18 krävs målsmans tillåtelse och då måste även det mailas in till oss.
5) Alla dokument finns uppladdade i filarkiver på goodgame.se
Till sist:
Då vi har fått in ett ombud med allergier får ingen medhava någon form av nötter eller choklad med innehåll/spår av nötter under förbundsrådet och efteråt. Detta för att förhindra en allergisk chock hos ombudet.
Mvh
Kansliet Goodgame